The Parrot in the Wordcloud
Topic outline
-
Englisch
The Parrot in the Wordcloud
7./8. Schulstufe
Speaking
Look at the words in this word cloud! These words come up in the story you are going to read. What is the story about? (Prediction: Use the "will-Future").
Start like this: "This story will be about ..."
-
Listening
Listen to the story before and while you are doing the following interactive exercise.
Type every single word into the small text box above and press enter. -
Reading for detail
Read the upcoming junks of text in the following interactive exercise and re-construct the story of the parrot.
Listen to the story again if you are not sure how the story goes on.
Click at A, B or C to get the junks of text into the correct order. -
Create a word cloud
Mark and copy the text "The chicken and the frog" and paste it into a word cloud generator to create your own word cloud.
The chicken and the frog
One morning a chicken walked into a library.
It went up to the desk and said "Book! Book!"
The librarian gave the chicken two books, and it left.
Half an hour later the chicken returned.
Once more it approached the desk and said "Book! Book!"
This time the curious librarian followed the chicken.
She followed it through the streets to the park.
It went into the park and down to the lake.
It gave the books to a big fat frog.
The frog opened a book and looked at it.
Then it said "Read it!" and threw the book into the water.- Copy the text and go to http://www.abcya.com/word_clouds.htm
- Paste the text into the frame.
- Change the layout and the colour to make your word cloud look nice.
- Download and save your word cloud.
- Use your word cloud and re-tell the story in your own words.
- Copy the text and go to http://www.abcya.com/word_clouds.htm
-
-
Informationen für Lehrkräfte
Fachbezug Englisch Bezug zum
FachlehrplanVerstehen von gesprochener Sprache bei Standardaussprache und durchschnittlicher Sprechgeschwindigkeit, selbstständiges Erschließen und Erfassen schriftlicher fremdsprachlicher Texte verschiedener Art mit Hilfe angemessener Lesestrategien - Animals and pets
- Skills: Speaking, listening, reading, story-telling
Schulstufe 7./8. Schulstufe Zeitaufwand 1-2 Unterrichtseinheiten Handlungsdimension - Wissen und Verstehen
- Anwenden und Gestalten
Digitale Grundbildung 2. Informations-, Daten und Medienkompetenz 2.2 Vergleichen und bewerten4. Mediengestaltung2.2.3 Schülerinnen und Schüler können mit automatisiert aufbereiteten Informationsangeboten eigenverantwortlich umgehen.4.2 Digitale Medien produzieren4.2.1 Schülerinnen und Schüler erleben sich selbstwirksam, indem sie digitale Technologien kreativ und vielfältig nutzen,4.2.2 Schülerinnen und Schüler gestalten digitale Medien mittels aktueller Technologien, ggf. unter Einbeziehung anderer Medien: Texte, Präsentationen, Audiobeiträge, Videobeiträge sowie multimediale Lernmaterialien.Anmerkung Material- und Medienbedarf: Web-Browser, Internet Verbindung, Kopfhörer.
Tags word cloud, text reconstruction, storytelling, listening, text writing -
Diese(s) Werk von WALTER STEINKOGLER für www.digikomp.at steht unter einer Creative Commons Namensnennung 3.0 Unported Lizenz.